گزارش سه ماهه یوناما؛ کشتار نظامیان پیشین ادامه دارد

نمایندگی سیاسی سازمان ملل در افغانستان در گزارش سه ماهه خود از وضعیت حقوق بشری که امروز منتشر کرده نوشته است، کشتار افراد وابسته به دولت پیشین افغانستان ادامه دارد و طالبان افراد را براساس وابستگی به جبهه مقاومت در کابل و پنجشیر بازداشت می‌کنند.

در این گزارش به بازداشت و تنبیه فیزیکی مخالفان رژیم طالبان اشاره شده و از بازداشت معترضانی همچون پریسا مبارز، مطیع‌الله ویسا، نرگس سادات و چندین فعال حقوق بشری دیگر یاد شده است.

یوناما در گزارش خود مدعی شده که طالبان از زور و اعمال خشونت بیش از حد در بازرسی خانه به خانه استفاده کرده و اقدامات بیشتری در مسیر محدودسازی رسانه‌ها انجام داده است.

طالبان همچنین جشن نوروز را ممنوع و حرام اعلام کرده و منسوبان وزارت امر به معروف این گروه که وحشت زیادی در دل مردم افغانستان انداخته پاسگاه‌های مختلفی را در روز نوروز به راه انداخته بودند تا افرادی را که از خانه برای تجلیل این روز بیرون می‌شدند را شناسایی کنند.

شایان ذکر است، تاکنون طالبان نسبت به این گزارش از خود واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این هرگونه محدودیت و فشار بر مردم افغانستان را رد کرده و آن را تبلیغات علیه رهبری خود خوانده بودند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانسازمان مللیوناما
نظرات (0)
افزودن نظر