کشورهای فقیر به دنبال دریافت غرامت پیامدهای تغییرات اقلیمی هستند

شماری از رهبران کشورهای فقیر،‌ روز سه‌شنبه در کنفرانس تغییرات اقلیمی موسوم به کوپ-۲۷ از دولت‌های ثروتمند خواستند تا به خاطر نقشی که در افزایش گرمای زمین دارند به آن‌ها غرامت پرداخت کنند.

این کشورها ضمن انتقاد از دولت‌های فقیر گفته‌اند، تغییرات اقلیمی آسیب‌های بسیاری به اقتصاد آن‌ها وارد ساخته و کشورها و شرکت‌هایی که در این زمینه مقصر هستند باید خسارات وارد شده را جبران کنند.

دولت‌های واقع در جزایر کوچک که به خاطر تغییرات اقلیمی در معرض طوفان‌های شدید قرار دارند از شرکت‌های نفتی درخواست کرده‌اند تا بخشی از سود خود را در اختیار این کشورها قرار دهند.

دولت‌های آفریقایی نیز در این نشست خواستار ایجاد یک صندوق مالی بین‌المللی شده‌اند تا برای مبارزه با پیامدهای تغییرات اقلیمی آمادگی کافی داشته باشند.

دانشمندان و گروه‌های محیط زیستی حاضر در این نشست تاکید ورزیده‌اند که فعالیت‌های کشورهای بزرگ اقتصادی مانند آمریکا و چین و استفاده از سوخت‌های فسیلی بیشترین تاثیر را روی تغییرات اقلیمی گذاشته است.

نخست وزیر پاکستان نیز در این کنفرانس خاطرنشان ساخت که در نتیجه تغییرات اقلیمی و جاری شدن سیلاب در این کشور،‌ بیشتر از ۳۰ میلیارد دالر به زیرساخت‌ها آن‌ها خسارت وارد شده است.

این در حالی است که کشورهای فقیر می‌گویند، شرکت‌های نفتی روزانه میلیاردها دالر سود به دست می‌آورند، ‌در حالی که جهان را می‌سوزانند.

بیشتر بخوانید:

تغییرات اقلیمیغرامت
نظرات (0)
افزودن نظر