کاهش بهای فرآورده‌های نفتی، ارمغان کرونا در افغانستان؛ تعرفه جدید با ۲۰ درصد کاهش تعیین شد

اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری افغانستان اعلام کرده است که نرخ تازه‌ای برای فرآورده‌های نفتی از جمله پترول، دیزل و گاز مایع تصویب شده که نسبت به گذشته ۲۰ درصد کاهش یافته است.

 

براساس نرخ نامه جدید این اتاق، هر لیتر پترول ۳۵ افغانی، هر لیتر دیزل ۳۸ افغانی و هر کیلو گرام گاز مایع ۳۸ افغانی به فروش می‌رسند.

این نرخ در حالی تصویب شده است که تا دو روز پیش هر لیتر پترول بین ۴۱ تا ۴۵ افغانی، دیزل تا ۴۵ افغانی و هر کیلو گاز مایع تا ۵۰ افغانی به فروش می‌رسید.

به گفته مسوولان اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری، تعرفه‌های جدید پس از آن کاهش یافت که قیمت فرآورده‌های نفتی در کشورهای منطقه به ویژه کشورهای صادرکننده با افت قیمت مواجه شد.

شایان ذکر است که به دلیل انتشار ویروس کرونا در تمامی کشورهای دنیا درخواست خرید نفت به شدت کاهش یافته و قیمت‌ها نیز به صورت تاریخی نزول یافته است.

بیشتر بخوانید:

اتاق تجارت و سرمایه گذاری افغانستاناتاق های تجارت و سرمایه گذاریافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبرهاخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان تازهخبر افغانستان جدیدقیمت پترولقیمت پترول امروزقیمت پترول در افغانستانکرونا افغانستانکرونا ویروسگاز مایعمواد نفتیویروس کروناویروس کرونا در افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر