کانادا از انتقال ۳۰ هزار افغان طی یک سال گذشته خبر داد

مقامات کانادایی اعلام کرده‌اند، روند تخلیه پناهجویان افغان از کشورهای منطقه ادامه دارد و از آگوست سال ۲۰۲۱ تاکنون، دستکم ۳۰ هزار نفر به کانادا منتقل شده‌ند.

اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا اعلام کرده است که در تازه‌ترین مورد، ۳۵۳ پناهجوی افغان خاک پاکستان را به مقصد شهر تورنتو در ولایت انتاریو ترک کردند.

به گفته مسوولان این اداره، افغان‌های تازه ‌وارد به این کشور در ۲۶ جامعه مختلف به شمول شهرهای لندن، تورنتو و دیگر شهرهای کانادا زندگی خواهند کرد.

همزمان، شان فریزر، وزیر مهاجرت کانادا نیز با انتشار پیامی در توییتر خود نوشته است، بیشتر از ۳۰ هزار شهروند افغانستان به این کشور انتقال یافته‌اند که بسیاری از آنان شامل ترجمانان و افرادی هستند که از ماموریت کانادا در کشور خود حمایت کرده‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان ساخت، برنامه اسکان مجدد بشردوستانه کانادا بر اسکان آسیب‌پذیرترین افغان‌ها به شمول رهبران زن، مدافعان حقوق بشر، اقلیت‌های مذهبی، خبرنگاران و دیگر شهروندان این کشور متمرکز شده است.

این در حالی است که پیشتر مقامات کانادایی نیز گفته بودند که این کشور قاضی‌های زن افغان و خانواده‌هایشان را که از آغاز روند تخلیه از افغانستان به سرنوشت نامعلومی در یونان دچار شده بودند، می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید:

کانادا
نظرات (0)
افزودن نظر