پیکارجویان طالب اطمینان دادند که امنیت دیپلمات‌های خارجی و سازمان‌های حقوق بشری را تامین می‌‌کنند

نعیم وردک، سخنگوی پیکارجویان طالب اعلام کرده است که این گروه اطمینان داده امنیت تمامی دیپلمات‌های خارجی و کارمندان سازمان‌های حقوق بشری را در افغانستان تامین کند.

 

به گفته آقای وردک، موضوع تامین امنیت نهادهای دیپلماتیک خارجی از سوی شیرمحمد عباس استانکزی، معاون دفتر سیاسی پیکارجویان طالب در گفتگو با توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان مطرح شده است.

در همین راستا هیات پیکارجویان طالب در این نشست گفته است، امنیت دیپلمات‌ها و کارکنان بخش‌های حقوق بشری از منافع ملی افغانستان محسوب می‌شود و پیکارجویان طالب نیز آن را مسوولیت خود می‌دانند.

شایان ذکر است که طرفین در این دیدار پیرامون روند صلح، خروج نیروهای خارجی از کشور و تداوم کمک‌های بشردوستانه اتحادیه اروپا بحث و گفت‌وگو کرده‌اند.

این در حالی است که آقای استانکزی پیش از این نیز در گفتگوی ویدیویی با نمایندگان دیپلماتیک چندین کشور از جمله آمریکا و آلمان در افغانستان متعهد شده بود که امنیت دستگاه‌های دیپلماتیک خارجی را در این کشور تامین خواهند کرد.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپااستانکزیافغانستانامنیتتوماس نیکلسوندیپلمات‌های خارجیسازمان‌های حقوق بشریسخنگوی پیکارجویان طالبشیرمحمد عباسکارمنداننعیم وردکهیات پیکارجویان طالب
نظرات (0)
افزودن نظر