پیام عیدی رهبر مخفی طالبان؛ قصاص و حدود را با چشم سر مشاهده می‌کنم!

براساس گزارش‌های منتشر شده، پیامی منسوب به رهبر پنهان طالبان پیرامون عید قربان در رسانه‌ها دست به دست می شود که در آن گفته شده امکان حدود و قصاص در افغانستان زیر سایه رژیم این گروه فراهم شده است.

در بخشی از این پیام آمده است که حدود و قصاص در افغانستان اجرا می‌شود و رهبر طالبان اجرای احکام را با چشم سر مشاهده می‌کند.

در این پیام رهبر طالبان مدعی شده که تمامی حقوق شرعی زنان تامین شده و اقدامات مهمی از سوی این گروه برای اصلاح حجاب و عفت زنان در سایه آنچه این گروه «شریعت اسلامی» توصیف می‌کند انجام شده است.

رهبر طالبان در پیام عیدانه خود گفته است که حقوق زنان به عنوان انسان آزاد تامین شده و تاثیرات منفی بی حجابی و گمراهی مربوط به ۲۰ سال اشغال در افغانستان در حال ختم است.

او در ادامه به موضوع اقتصاد پرداخته و مدعی شده است که برای اولین بار در تاریخ معاصر افغاستان از نگاه اقتصادی زیر سایه رژیم خودخوانده این گروه به خودکفایی رسیده است و با تلاش‌های سرکردگان تحریم شده این گروه از سرنگونی آن جلوگیری شده است.

هبت‌الله همچنین گفته است که در رژیم این گروه هرگونه تعصبات قومی، زبانی و سمتی از بین رفته است.

این در حالی است که مجاهد، سخنگوی طالبان پیشتر تایید کرده بود که رژیم طالبان پشتون محور است و در توجیه این اقدام مدعی شده بود که اکثر جمعیت افغانستان را پشتون‌ها تشکیل می‌دهند و حکومت باید در دست آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید:

طالبانقصاص
نظرات (0)
افزودن نظر