پایان سفر نماینده پاکستان به افغانستان؛ درانی ناامید به خانه رفت

پس از سفر اخیر آقای آصف علی درانی، نماینده ویژه پاکستان، به کابل و دیدار با مقامات طالبان، گزارش‌هایی مبنی بر مواضع دو طرف منتشر شده است.

گزارش شده که پاکستان هفته گذشته آقای درانی را به عنوان نماینده ویژه خود به کابل اعزام کرده بود تا پیام روشنی را به طالبان در مورد مبارزه با دهشت‌افگنی منتقل کند.

آقای درانی در این سفر با مقامات ارشد طالبان از جمله مولوی عبدالکبیر، معاون اول ریاست‌الوزرا و متقی، وزیر خارجه این گروه دیدار و گفتگو کرده است.

بر اساس گزارش رسانه اکسپرس تریبون، با وجود تاکید پاکستان، طالبان در این نشست‌ها بر لزوم انتخاب مسیر صلح توسط اسلام‌آباد تاکید کرده‌اند.

یک منبع نزدیک به آقای درانی نیز مدعی شده که طالبان هیچ علاقه‌ای به اقدام علیه تحریک طالبان پاکستانی در خاک افغانستان نشان نداده‌اند.

این منبع تایید کرده است که طرفین در این دیدار به موضوع دهشت‌افگنی فرامرزی پرداخته‌اند و به تهدیدات دهشت‌افگنی از خاک افغانستان نیز اشاره شده است.

با این وجود همچنان اختلاف‌نظرهای عمیقی میان دو طرف در رابطه با چگونگی برخورد با تهدیدات امنیتی ناشی از گروه‌های دهشت‌افگن مستقر در افغانستان وجود دارد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر