پاکستان پیشرفت و ثبات افغانستان را به سود خود می‌داند

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که پیشرفت و ثبات در افغانستان می‌تواند منافع بسیاری برای این کشور داشته باشد.

آقای زرداری که با یک شبکه از کشور اندونزی مصاحبه می‌کرد از طالبان خواست تا در زمینه حل مسئله هراس‌افگنی گام بردارند و امنیت را در این کشور تامین کنند.

او در ادامه افزود، افغانستان و پاکستان دو همسایه خوب هستند و به همین ترتیب باقی خواهند ماند و پاکستان نمی‌خواهد که کشور همسایه خود به لانه دوباره هراس‌افگنی تبدیل شود.

وزیر خارجه پاکستان در ادامه به موضوع سفر حنا ربانی به افغانستان اشاره کرده و گفت، دو طرف در جریان دیدارهایی که با یکدیگر داشتند به موضوعات امنیتی، مبارزه با هراس‌افگنی و افزایش بازرگانی پرداخته‌اند.

این در حالی است که طالبان مدعی هستند در مقایسه با گذشته امنیت را بیشتر تامین کرده‌اند و اکنون هیچ گروه مسلحی در افغانستان حضور ندارد.

آقای شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر می‌گوید، مقام‌های این گروه برای جلوگیری از حملات انفرادی تلاش می‌کنند و در این زمینه به همکاری استخباراتی کشورهای خارجی نیاز دارند.

این در حالی است که تاکنون پاکستان و طالبان چندین بار در مرزهای دو کشور با یکدیگر به درگیری نظامی پرداخته‌اند و در تازه‌ترین مورد، نبرد در سپین بولدک باعث کشته شدن دستکم هفت نفر شده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپاکستانوزیر امور خارجه پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر