پاکستان همچنان پناه دادن به پیکارجویان طالب را تکذیب می‌کند

منیر اکرم، نمایندگی دائم پاکستان در سازمان ملل متحد ادعای دولت افغانستان مبنی بر پناه دادن به پیکارجویان طالب را رد کرد.

 

بر اساس گزارش اسپوتنیک، آقای اکرم روز گذشته در نشست فوق‌العاده شورای امنیت سازمان ملل متحد ادعای دولت افغانستان مبنی بر پناه دادن به اعضای پیکارجویان طالب را تکذیب کرد.

وی تاکید ورزید که اسلام‌آباد این ادعاها را با قوت رد می‌کند چرا که مرزهای افغانستان و پاکستان در حال حاضر بسته بوده و ۹۷ درصد از مرز با حصار پوشانده شده است.

همچنین ادامه داد که پاکستان هیچ جای امنی برای پیکارجویان طالب ندارد که بتوانند وارد خاک این کشور شوند و این دست اتهامات بهانه‌ای برای تداوم حضور نیروهای خارجی در افغانستان است.

نماینده پاکستان در سازمان ملل تصریح کرد که روزانه ۳۰ هزار نفر از طریق گذرگاه‌های سازمان یافته و مرزی به طور قانونی بین دو کشور رفت و آمد می‌کنند اما هیچ آمادگی برای حمله به خاک افغانستان در این کشور وجود ندارد.

این در حالی است که نمایندگی دائمی افغانستان در سازمان ملل متحد پاکستان را به کمک به پیکارجویان طالب متهم کرد و گفت که از خاک این کشور برای حمله به افغانستان استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید:

اسپوتنیکاسلام‌آبادافغانستانامنیتپاکستانپیکارجویان طالبدولتسازمان ملل متحدشورایفوق‌العادهمنیر اکرمنمایندگی
نظرات (0)
افزودن نظر