پاکستان در صدد انجام عملیات نظامی علیه مخالفان خود در افغانستان

وزارت داخله پاکستان گفته است که این کشور طبق قوانین بین‌المللی حق دارد تا برای حفظ امنیت خود، به پایگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان حمله کند.

رانا ثناءالله، وزیر داخله پاکستان می‌گوید، در صورتی که طالبان به عنوان گروه حاکم در افغانستان در زمینه نابود کردن پایگاه‌های امن تحریک طالبان پاکستانی در این کشور اقدام نکند، دولت این کشور طرح حمله به این پایگاه‌ها را بررسی خواهد کرد.

وی در ادامه از مقامات طالبان خواست تا پناهگاه‌های امن تحریک طالبان پاکستانی را در این کشور از بین ببرد، در غیر اینصورت پاکستان طرح حمله به این پایگاه‌ها را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که تحریک طالبان پاکستانی پس از لغو آتش‌بس با دولت پاکستان حملات خود را به این کشور افزایش داده و عملیات‌های مختلف در مناطق شمالی و جنوب غربی انجام داده است.

به تازگی نیز این تحریک مسوولیت حمله انتحاری در اسلام‌آباد را برعهده گرفته، حمله‌ای که در نتیجه آن یک پولیس کشته و پنج نفر زخمی شدند.

بسیاری بر این باورند که افزایش حملات تحریک طالبان پاکستانی زنگ خطری برای نهادهای امنیتی و ارتش این کشور به صدا درآورده که این تحریک اکنون جسورتر شده و می‌تواند شهرهای بیشتری را هدف قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر