ویروس کرونا فرصتی برای افغانستان؛ استقبال دولت از پیشنهاد آتش‌بس اروپا

دولت افغانستان به تازگی اعلام کرده است که از پیشنهاد اتحادیه اروپا مبنی بر اعلام آتش‌بس میان طرفین جنگ برای مهار شیوع ویروس کرونا در این کشور استقبال می‌کند.

 

صدیق صدیقی، سخنگوی ریاست جمهوری افغانستان با انتشار پیامی در توییتر نسبت به سخنان رولاند کوبیا، نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان ابراز خرسندی کرده است.

آقای صدیقی در پیام خود گفته است، دولت افغانستان آماده اعلام آتش‌بس برای مبارزه با شیوع ویروس کرونا در این کشور است و تمام اقدامات لازم برای صلح را نیز انجام می‌دهد.

در عین حال، وحید عمر مشاور ارشد رییس جمهور غنی در امور روابط عامه و راهبردی نیز با انتشار پیامی در توییتر نسبت به خواسته اتحادیه اروپا برای آتش‌بس به دلایل بشردوستانه استقبال کرد.

آقای عمر در پیام خود خطاب به پیکارجویان طالب تاکید کرده است که تمام دنیا و ملت افغانستان با یک وضعیت بشر دوستانه ناشی از ویروس کرونا مواجه هستند.

او از این گروه خواسته تا حملات خود را متوقف کرده و به گروه‌های صحی اجازه بدهند که در مناطق آسیب‌پذیر این کشور کمک‌رسانی کنند.

بیشتر بخوانید:

آتش بساتحادیه اروپااخبار افغانستاناخبار افغانستان امروزاخبار افغانستان جدیدحملات طالبانحملات طالبان در افغانستانرولاند کوبیاصدیق صدیقیطالبطالبانکروناکرونا ویروسوحید عمرویروس کرونا
نظرات (0)
افزودن نظر