ولایت هرات افزایش هفت میلیون دالری صادرات را تجربه می‌کند

مسوولان در اتاق تجارت و سرمایه‌گذاری ولایت هرات اعلام کرده‌اند که در جریان ۱۱ ماه گذشته مجموع صادرات این ولایت به عدد ۶۶ میلیون دالر افزایش پیدا کرده است.

 

مسوولان این اتاق در ادامه تاکید ورزیده‌اند که مقایسه میزان صادرات سال جاری با سال گذشته هفت میلیون دالر افزایش را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است، سنگ مرمر، گیاهان طبی، قالی و میوه خشک مهم‌ترین کالاهای بازرگانی صادراتی هرات به کشورهای ترکیه، چین، هند، ایران، کانادا و آمریکا محسوب می‌شوند.

هرات قطب صنعتی افغانستان لقب گرفته است . در حال حاضر ۳۰۰ کارخانه فعال تولیدی در شهرک صنعتی این ولایت مشغول به کار هستند.

این در حالی است که بنادر اسلام قلعه و تورغندی گواه حضور خیل عظیمی از بازرگانان و موترهای باربری هستند که اهمیت اقتصادی این ولایت را نشان می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

اتاق تجارت و صنایع ولایت هراتاخبار افغانستاناخبار افغانستان جدیداخبار افغانستان دریاخبار اقتصادیاخبار اقتصادی افغانستانبندر اسلام قلعهبندر اسلام قلعه ولایت هراتبندر تورغندیتجارت در هراتسنگ مرمر هراتشهرک صنعتیصادرات افغانستانصادرات افغانستان به ترکیهصادرات افغانستان به چینصادرات افغانستان به هندصادرات هراتکالاهای بازرگانیگیاهان طبیگیاهان طبی افغانستانمیوه خشک
نظرات (0)
افزودن نظر