وزیر نیروی دریایی آمریکا برکنار شد

اختلاف‌نظر با ترامپ بر سر محاکمه یک کماندو؛ وزیر نیروی دریایی آمریکا برکنار شد

 

ریچارد اسپنسر، وزیر نیروی دریایی آمریکا به دستور مارک اسپر، وزیر دفاع و به دلیل مخالفت با دونالد ترامپ رئیس جمهوری، بر سر محکومیت و نحوه برخورد با یک کماندوی آمریکایی از کار برکنار شد.

وزارت نیروی دریایی آمریکا که ریچارد اسپنسر با عنوان مدیر اجرایی ریاست آن را بر عهده داشت، سازمانی نظامی و زیرمجموعه وزارت دفاع آمریکاست.

ادوارد گالاگر، کماندوی یگان ویژه نیروی دریایی آمریکا موسوم به «نیوی سیلز Navy SEALs» که آقای اسپنسر و ترامپ بر سر نحوه برخورد با وی اختلاف نظر داشتند، به ارتکاب جنایت جنگی در عراق، شلیک به غیرنظامیان و کشتن یک زندانی غیر‌مسلح ۱۷ ساله داعشی با چاقو متهم شده بود.

یک هیئت منصفه‌نظامی این کماندو را در ماه ژوئیه از این اتهامات مبرا اما او را به دلیل انتشار عکس خود در کنار جسد اسیر نوجوان داعشی، محکوم کرد و تنزیل درجه داد.

دونالد تردامپ که بطور علنی با گرفتن نشان «پین نیزه سه‌شاخه، Trident pin» از این کماندو و تنزیل درجه او مخالفت کرده بود در توییتی نوشت: «ادی [ادوارد] با پین نیزه سه‌شاخه خود و با تمام افتخاراتی که کسب کرده در کمال آرامش بازنشست خواهد شد.

پنتاگون دلیل برکناری وزیر نیروی دریایی را «بی‌صداقتی» او در مراوده با کاخ سفید بر سر پرونده ادوارد گالاگر اعلام کرده است.

 

 

بیشتر بخوانید: 

نظرات (0)
افزودن نظر