وزیر خارجه پاکستان: طالبان بر تعهدات خود پایبند بمانند

بلاول بوتو زرداری، وزیر امور خارجه پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که این کشور از زمان سرنگونی دولت پیشین در افغانستان، روابط خوبی با طالبان ایجاد کرده است.

آقای زرداری تاکید ورزید که طالبان باید به تعهدات خود در قبال جامعه جهانی و مردم افغانستان پایبند بماند، در غیر اینصورت در ابتدا مردم افغانستان و پس از آن پاکستان قربانی این شکست خواهد بود.

وی در ادامه افزود، افغانستان صلح‌آمیز، مرفه و امن علاوه بر مردم این کشور، برای کشورهای منطقه به ویژه کشورهای همسایه با این کشور بسیار سودمند خواهد بود.

او در ادامه خاطر نشان ساخت که اگر طالبان در انجام تعهدات خود در قبال مردم افغانستان ناکام شوند، به ویژه اگر نتوانند از سوء استفاده خاک مشترک علیه دیگر کشورها جلوگیری کنند در ابتدا مردم این کشور و پس از آن کشورهای همسایه به ویژه پاکستان متاثر خواهند شد.

وزیر خارجه پاکستان در بخشی از سخنان خود بار دیگر به محروم ماندن دختران از تحصیل در مکاتب و دانشگاه‌ها واکنش نشان داده و گفت، اعمال طالبان در برابر زنان خارج از اسلام و ناشناخته است.

این در حالی است که طالبان می‌گوید، تمام خواسته‌های مشروع مردم افغانستان از سوی این گروه رسیدگی می‌شود و در بخش امنیت و اقتصاد طی دو سال گذشته دستاوردهای بسیاری در کارنامه این گروه ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

طالبانوزیر خارجه پاکستان
نظرات (0)
افزودن نظر