وزارت خارجه آمریکا؛ یک سند مهم خروج از افغانستان در اختیار مجلس قرار می‌گیرد

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است، دو عضو ارشد کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور می‌توانند اسناد محرمانه مرتبط با خروج ناگهانی این کشور از افغانستان را ببینند.

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در گفتگو با خبرنگاران گفت، وزارت امور خارجه آمریکا به مایکل مک کال و گریگوری میکس، عضو دموکرات رده بالا در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان این کشور اجازه می‌دهد تا یک سند مهم و محرمانه را ببیند.

آقای پاتل تاکید کرد که سند محرمانه مورد نظر، نسخه ویرایش شده از یک تلگراف محرمانه است تا هویت افرادی که از کانال مخلف استفاده کرده‌اند محفوظ بماند.

آقای مک کال نیز در مصاحبه‌ای با سی ان ان گفت، این اقدام وزارت خارجه یک گام مهم و رو به جلو است و به چشم یک دعوای قضایی حل شده در دادگاه می‌توان به آن نگاه کرد.

این در حالی است که آقای مک کال قرار بود هفته آینده جلسه‌ای را برای بررسی اتهامات کنگره علیه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور به دلیل امتناع از انتشار این تلگراف برگزار کند.

این تلگراف توسط دیپلمات‌های آمریکایی از طریق «کانال مخالف یا Dissent Channel» ارسال شده بود و در رابطه با خروج آشفته آمریکا از افغانستان است.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر