واکنش گسترده افغان‌ها به دیدار تیم ملی کریکت با سراج‌الدین حقانی

رسانه‌های محلی در افغانستان گزارش داده‌اند که سراج‌الدین حقانی، وزیر داخله طالبان روز پنجشنبه با اعضای تیم ملی کریکت افغانستان دیدار کرده است.

دیدار اعضای تیم ملی کریکت افغانستان با سراج‌الدین حقانی واکنش گسترده کاربران افغان را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است.

شبنم بایانی، خبرنگار افغان در توییتر خود نوشته است که از طرفداران تیم ملی کریکت افغانستان بوده اما دیدن تصاویر دیدار آن‌ها با رهبر شبکه حقانی باعث نابودی احترام او به بازیکنان و کادر فنی تیم شده است.

این خبرنگار تاکید کرده که شبکه حقانی مسوول خونین‌ترین حملات به افغانستان بوده و هزاران انسان بی گناه در انتحاری‌های این گروه جان باخته و به شهادت رسیده‌اند.

حمیرا قادری، داستان نویس افغان نیز خطاب به اعضای تیم ملی کریکت گفته است که طالبان تمام زنان افغانستان را از حقوق اولیه محروم کرده و اعضای این تیم هیچ درکی از این موضوع ندارند.

زبیده اکبری، فعال حقوق بشر نیز از تیم ملی کریکت خواسته تا تصریح کنند که با یک فرد دهشت‌افگن بین‌المللی چه ارتباطی دارند.

این در حالی است که سراج‌الدین حقانی روز پنجشنبه با اعضای تیم کریکت افغانستان دیدار کرده و از عملکرد آن‌ها ستایش کرد.

سراج‌الدین حقانی پیشتر گفته بود که تنها یک هزار نفر را در بیست سال گذشته برای عملیات انتحاری به کابل و ولایت‌ها فرستاده و با ورود به کابل، انتحاری‌ها را قهرمان ملی خواند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانسراج‌الدین حقانیملی کریکت
نظرات (0)
افزودن نظر