واکنش فرهاد دریا به بازداشت فعالان مدنی: «جلوی وحشت را بگیرید»

فرهاد دریا، خواننده سرشناس افغان به بازداشت فعالان مدنی و فعالان حقوق زن در افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که جامعه جهانی باید دست به کار شود.

آقای دریا با انتشار عکسی از ظریفه یعقوبی و مایل رهنورد گفت، جامعه جهانی باید «جلوی این بدمستی‌ها و وحشت» را در افغانستان بگیرد.

آقای دریا تاکید ورزیده که این روزها اخبار تکان‌دهنده‌ای از بازداشت و حذف فعالان حقوق زن، اعضای جامعه مدنی و حقوق بشری افغانستان شنیده می‌شود.

به باور وی، به علت سانسور گسترده و تحمیل فشار بر رسانه‌ها، بخشی از این اخبار برای همیشه گنگ باقی می‌ماند و حقایق به صورت کامل به جهانیان مخابره نمی‌شود.

او در انتهای پیام فیسبوکی خود اذعان کرده که ظریفه یعقوبی و مایل رهنورد به جرم انسانیت بازداشت شده و در وضعیت نامعلومی به سر می‌برند.

این خواننده مطرح افغان از یوناما، نماینده ویژه آمریکا در امور زنان افغانستان و تمامی نهادهای معتبر درخواست کرده تا در قبال این رفتار طالبان اقدام کنند.

گفتنی است، طالبان از یک هفته پیش ظریفه یعقوبی، فعال حقوق زن و شماری از همکاران او را بازداشت کردند و به دنبال او، مایل رهنورد، فعال حقوق بشر در ولایت پنجشیر نیز از سوی نیروهای این گروه بازداشت شد.

بیشتر بخوانید:

فعالان مدنیواکنش فرهاد دریا
نظرات (0)
افزودن نظر