واکنش تند سازمان همکاری‌های اسلامی به ممنوعیت ثبت‌نام دختران در کانکور

سازمان همکاری‌های اسلامی در واکنش به تصمیم اخیر طالبان مبنی بر ممنوعیت ثبت‌نام دختران در آزمون کانکور پیش‌رو هشدار داد که این اقدام محدودیت‌ها بر دختران این سرزمین را تشدید می‌کند.

این سازمان در اعلامیه روز گذشته خود نوشته است که اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی از ممنوعیت اشتراک دختران در آزمون کانکور دانشگاه‌های خصوصی در افغانستان مایوس شده‌اند.

این سازمان از طالبان خواسته تا در مورد تصمیم اخیر خود تجدیدنظر کنند و به دختران و زنان افغان اجازه تحصیل و کار کردن را بدهند.

اعضای سازمان همکاری‌های اسلامی به تازگی نشستی پیرامون افغانستان برگزار کرده و نگرانی‌های خود را از منع آموزش و کار زنان در این کشور اعلام کرده‌اند.

این در حالی است که دو روز پیش وزارت تحصیلات عالی طالبان با انتشار مکتوبی به تمامی موسسات و نهادهای آموزشی هشدار داد که دختران اجازه ثبت‌نام در کانکور را ندارند و در صورت تخلف با تمامی افراد دخیل برخورد سخت قانونی خواهد شد.

زلمی خلیل‌زاد،‌ فرستاده پیشین آمریکا در امور صلح افغانستان و امضاکننده تفاهمنامه صلح طالبان و آمریکا نیز در واکنش گفته است، این اقدام نشان داد که ممنوعیت تحصیل دختران در افغانستان موقتی نیست.

بیشتر بخوانید:

دخترانسازمان همکاری‌های اسلامی
نظرات (0)
افزودن نظر