واکنش‌ها به قتل مرسل نبی‌زاده ادامه دارد؛ عفو بین‌الملل خواستار تحقیق فوری است

سازمان عفو بین‌الملل با انتشار اعلامیه‌ای از طالبان خواسته تا به سرعت پیرامون قتل خانم مرسل نبی‌زاده، نماینده پیشین افغانستان در مجلس نمایندگان دولت مخلوع این کشور تحقیقات انجام دهد.

این سازمان گفته است که ترورهولناک خانم نبی‌زاده بار دیگر وخامت اوضاع امنیتی را در افغانستان نشان داده و ناکامی طالبان در حفاظت از مردم و چالش‌های زنان که از حقوق خود محروم شده‌اند تاکید کرده است.

در این اعلامیه همچنین آمده است که کشته شدن خانم نبی‌زاده در حالی است که هفته گذشته نیز دستکم ۲۰ نفر در نتیجه انفجار انتحاری در مقر وزارت خارجه طالبان کشته شدند.

سازمان عفو بین‌الملل گفته است که طالبان باید به سرعت به وعده خود عمل کنند و تحقیقاتی دقیق، شفاف و بی‌طرف پیرامون این ترور انجام بدهند و نتیجه را به مردم افغانستان و جهانیان بگویند.

همزمان، کرن دیکر، کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان نیز نسبت به این ترور ابراز ناراحتی کرده و گفت، امیدوار است که عدالت در حق مرسل نبی‌زاده اجرا شود و عاملان ترور او شناسایی و مجازات شوند.

این در حالی است که طالبان تاکنون جزئیاتی از تحقیقات خود پیرامون قتل این نماینده پیشین مجلس نمایندگان افغانستان اعلام نکرده است.

بیشتر بخوانید:

 

عفو بین‌المللمرسل نبی‌زاده
نظرات (0)
افزودن نظر