هیات عالی رتبه قطر در قندهار با سرکرده‌های طالبان دیدار کرد

سخنگوی طالبان از سفر هیات عالی رتبه قطر به افغانستان خبر داده و گفته است که این هیات روز جمعه در قندهار با سرکرده‌های این گروه و مهره‌های کلیدی طالبان دیدار کرده است.

مجاهد گفت، محمد بن عبدالرحمان الثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ریاست این هیات را برعهده داشته و عبدالله الخلیفی، رییس استخبارات قطر نیز او را همراهی کرده است.

براساس گفته‌های مجاهد ، هیات قطری در قندهار با مولا آخند، رییس‌الوزرای طالبان دیدار کرده و طرفین برای گسترش روابط و اعتمادسازی با افغانستان تاکید ورزیده‌اند.

او در ادامه افزود، رییس‌الوزرای طالبان در این دیدار از وزیر خارجه قطر و نخست وزیر این کشور خواسته تا برای اعتمادسازی بین طالبان و جامعه جهانی نقش بازی کند.

افزون بر این، رییس‌الوزرای طالبان که حضور بسیار کمرنگی در دستگاه اداری این کشور دارد از همکاری‌ها و حسن نیت قطر نسبت به افغانستان قدردانی کرده و خواستار همکاری بیشتر این کشور با طالبان شده است.

این در حالی است که قطر در چندین سال گذشته به عنوان یک حامی و لابی گر برای طالبان ظاهر شده و مجامع بین‌المللی در خصوص افغانستان از جمله توافق صلح با آمریکا و نشست سازمان ملل در دوحه را میزبانی کرده است.

قابل یادآوری است، قطر نسبت به سیاست‌های طالبان در برابر زنان و دختران افغانستان ابراز نارضایتی کرده و چندین بار این گروه را به بازنگری در محدودیت‌ها تشویق کرده است.

بیشتر بخوانید:

طالبانقطرقندهار
نظرات (0)
افزودن نظر