همکاری پاکستان با طالبان در نبرد با دهشت‌افگنی در افغانستان

وزیر امور خارجه پاکستان در تازه‌ترین اظهارات خود گفته است که این کشور برای مبارزه با دهشت‌افگنی در افغانستان با گروه طالبان که قدرت را در دست دارد همکاری خواهد کرد.

بلاول بوتو زرداری روز سه‌شنبه به تلویزیون الجزیره گفت، دهشت‌افگنی بر مردم پاکستان و افغانستان تاثیر گذاشته است و آنان باید در بهترین زمان با آن مقابله کنند.

اظهارات این دیپلمات ارشد پاکستانی در حالی بیان می‌شود که منیر اکرم، نماینده پاکستان در سازمان ملل به تازگی نسبت به حضور و فعالیت گروه‌های افراطی در مرز این کشور با افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

آقای اکرم تاکید ورزیده بود که پاکستان و جهان باید طالبان را متقاعد کند که علاوه بر داعش، با دیگر گروه‌های هراس‌افگن و افراطی در خاک این کشور مبارزه کند.

این در حالی است که مقامات طالبان نگرانی‌های یاد شده را بی‌اساس می‌دانند و اطمینان می‌دهند که در امر مبارزه با هراس‌افگنی متعهد هستند.

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر گرفته است که فقر و بیکاری چالش‌های عمده در افغانستان هستند، اما این گروه به تعهدات خود در توافقنامه دوحه عمل می‌کند و اجازه تهدید به کشورهای دیگر از خاک افغانستان توسط گروه‌های هراس‌افگن را نخواهد داد.

گفتنی است، تاکنون هیچ کشوری به شمول پاکستان، روسیه و چین که روابط نزدیکی با طالبان دارند این گروه را به عنوان دولت افغانستان به رسمیت نشناخته است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانپاکستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر