همزمان با روز جهانی غذا، سازمان ملل از گرسنگی در جهان هشدار داد

همزمان با روز جهانی غذا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده است که تعداد افراد گرسنه در سه سال گذشته تا دو برابر افزایش یافته است.

دبیرکل سازمان ملل متحد به مناسب ۱۶ اکتبر، روز جهانی غذا با انتشار پیامی در توییتر نسبت به افزایش گرسنگان در جهان هشدار داده است.

آقای گوترش گفت که جهان باید از مسیر ناامیدی خارج شده و به سوی عمل حرکت کند تا رژیم‌های غذایی متنوع را برای همه به صورت مقرون‌به‌صرفه در دسترس قرار دهد.

وی در انتهای پیام خود از تمام کشورهای جهان، به ویژه کشورهای ثروتمند خواست تا بخشی از این تغییر بزرگ برای محو گرسنگی باشند.

در عین حال، سفارت آمریکا برای افغانستان نیز با انتشار پیامی هشدار داده است که نزدیک به ۲۰ میلیون افغان در این کشور دسترسی به غذای کافی ندارند.

در پیام توییتری این سفارت آمده است که ایالات متحده با برنامه جهانی غذا برای تامین غذای مورد نیاز ۲۱ میلیون نفر همکاری کرده است و به حمایت از کشاورزانی که ستون فقرات تامین غذایی افغانستان هستند ادامه خواهد داد.

شایان ذکر است که دیده‌بان حقوق بشر نیز به مناسبت روز جهانی غذا گزارشی منتشر کرده و در آن به وضعیت غذایی بعضی از کشورها پرداخته است.

در این گزارش آمده که نیمی از جمعیت افغانستان که به ۲۰ میلیون نفر می‌رسد از سطح بالای ناامنی غذایی رنج می‌برند و تنها در سال جاری ۳۴ هزار کودک در این کشور به دلیل ابتلا به سوء تغذیه در شفاخانه بستری شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

آنتونیو گوترشروز جهانی غذافقر و گرسنگی در افغانستانگرسنگی
نظرات (0)
افزودن نظر