هشدار کمیته بین‌المللی المپیک: همکاری با افغانستان قطع خواهد شد

کمیته بین‌المللی المپیک هشدار داده است که اگر طالبان اجازه حضور زنان در عرصه ورزش این کشور را ندهند، این کمیته ممکن  است همکاری خود را با افغانستان پیش از المپیک سال ۲۰۲۴ متوقف کند.

در اعلامیه منتشر شده از سوی این کمیته آمده است که زنان ورزشکار افغان باید در مسابقات بین‌المللی اشتراک داشته باشند و این کمیته تنها در صورتی از کمیته المپیک افغانستان حمایت می‌کند که زنان اجازه ورزش کردن و مدیریت داشته باشند.

این کمیته همچنین تاکید ورزیده است که تیم افغانستان در رویدادهای بین‌المللی نباید تنها از ورزشکاران خارج از این کشور تشکیل شده باشد، بلکه ورزشکاران داخل کشور نیز باید اجازه حضور داشته باشند.

همزمان، هیات مدیره کمیته بین‌المللی المپیک نیز ضمن محکومیت محدودیت‌های وضع شده از سوی طالبان علیه ورزش زنان گفته است که حضور افغانستان در المپیک ۲۰۲۴ پاریس به پیشرفت‌های این کشور پیرامون دسترسی زنان و دختران به ورزش حرفه‌ای بستگی دارد.

این در حالی است که دیده‌بان حقوق بشر از کمیته بین‌المللی المپیک خواسته بود تا به دلیل اعمال محدودیت طالبان بر ورزشکاران زن، از شرکت این کشور در رویدادهای ورزشی و ارائه کمک مالی خودداری کند.

بیشتر بخوانید:

زنان ورزشکار افغانکمیته بین‌المللی المپیک
نظرات (0)
افزودن نظر