هشدار طالبان به رسانه‌ها؛ سخن خیر بگویید، یا سکوت کنید

تلویزیون آمو با انتشار خبری مدعی شده است که طالبان به تمام رسانه‌های افغانستان هشدار داده که از هرگونه نقد کارمندان دولت و چهره‌های این گروه خودداری کنند.

در نامه‌ای که به دست این تلویزیون رسیده آمده است که اگر کسی کارمند دولتی طالبان را مورد توهین و تحقیر قرار دهد، برای او جزای سنگینی در نظر گرفته خواهد شد.

به گفته تلویزیون آمو، این فرمان از سوی ملا هبت‌الله آخندزاده، رهبر طالبان صادر شده و آمده است که برای تمام اتباع افغان، مجاهدین و رسانه‌های خبری لازم‌الاجرا است.

سید مصطفی صالح، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در دایکندی با طرح این نامه گفته است، ذکر خبر از منابع مجهول پذیرفتنی نیست و باید نام منبع خبری آورده شود.

آقای صالح هشدار داده است که ذکر خبر مجهول از دایره اسلام خارج است و از لحاظ شرعی جوازی ندارد چرا که کارمندان دولت را به دروغ متهم می‌کند.

رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان در دایکندی هشدار داده است که رسانه‌ها باید با سخن خیر بگویند و به نفع این گروه کار کنند و یا سکوت کنند.

این در حالی است که پس از بازگشت طالبان به قدرت، تمامی دستاوردهای دموکراتیک در افغانستان نابود شده و زنان اجازه حضور در رسانه‌ها بدون پوشانیدن چهره خود را ندارند.

بیشتر بخوانید:

تلویزیون آمورسانه‌هاطالبانهشدار طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر