هشدار سازمان ملل: شش میلیون نفر در یک قدمی قحطی قرار دارند

اداره برابری جنسیتی و توانمندسازی زنان در افغانستان که زیر مجموعه سازمان ملل متحد است در تازه‌ترین اعلامیه خود هشدار داده است که دستکم شش میلیون نفر در افغانستان در یک قدمی قحطی قرار دارند.

در اعلامیه این اداره که روز گذشته منتشر شد آمد است که بحران بشری در کنار محدودیت‌های شدیدی که طالبان بر حقوق اولیه مردم افغانستان به ویژه زنان و دختران وضع کرده‌اند به این معنا است که زنان و دختران این کشور بیشتر از تمام جهان عقب خواهند ماند.

همچنین گفته شده که زنان و دختران در افغانستان به خدمات اساسی به مراتب کمتر از مردان دسترسی دارند و با موانعی از جمله ممنوعیت سفر بدون محرم و ناتوانی کار در بیرون از خانه مواجه شده‌اند.

این در حالی است که با بازگشت طالبان به عرصه قدرت از سال گذشته، این گروه در بدو ورود محدودیت‌های سنگینی را علیه زنان در افغانستان وضع کرده است، از جمله مکاتب را در روزهای اول قدرت گرفتن خود به روی دختران مسدود ساخت.

گفتنی است، جامعه جهانی رفع این محدودیت‌ها را به عنوان پیش‌شرط‌های کسب مشروعیت برای این گروه حاکم در افغانستان اعلام کرده، اما طالبان هیچ توجهی به وضعیت اقتصادی کشور که از این محدودیت‌ها برخاسته ندارند.

افغانستانسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر