هرات میزبان نمایشگاه تولیدات زنان در صنایع دستی

دفتر «ودان» با همکاری بخش پناهندگی سازمان ملل متحد در افغانستان نمایشگاهی برای صنایع دستی زنان بیجا شده و زنانی که به تازگی به افغانستان بازگشته‌اند ایجاد کرده است.

در این نمایشگاه، تولیدات زنان بازرگان افغان که پیش از این آموزش‌های لازم برای آن را دیده بودند به معرض نمایش درآمده است.

حسن خان احمدزی، مسوول پروژه صنایع دستی ساخت افغانستان در دفتر ودان می‌گوید، در این نمایشگاه تولیدات همچون قالین‌بافی، دست‌دوزی و کیف‌دوزی قرار گرفته و در آن بیشتر از  ۵۰ زن بیجا شده یا مهاجر شرکت کرده‌اند.

آقای احمدزی ادامه داد، تا پایان سال جاری میلادی سه نمایشگاه داخلی دیگر نیز برگزار خواهد شد و دو نمایشگاه خارجی نیز در کشور آمریکا برنامه‌ریزی شده است.

وی همچنین خاطرنشان ساخت که در این نمایشگاه‌ها چگونگی تولیدات با کیفیت مطابق با خواست مشتری به شرکت‌کنندگان آموزش داده خواهد شد.

به گفته مسوولان برگزار کننده، هدف اصلی از این نمایشگاه آماده شدن بازار فروش برای تولیدات زنان در داخل و خارج از کشور است.

از طرفی، زنان بازرگان در ولایت هرات تاکید دارند که برای رشد هرچه بیشتر فعالیت‌های بازرگانی آن‌ها در سطح داخلی و خارجی، نیاز است که نمایشگاه‌های این چنین بیشتر برگزار شود.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل متحدصنایع دستی
نظرات (0)
افزودن نظر