نیم نگاه حکومت به آثار باستانی افغانستان؛ اختصاص بودجه ۱۶۰ میلیون افغانی

وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان اعلام کرده است که دولت این کشور، ۱۶۰ میلیون افغانی برای مرمت و بازسازی بناهای تاریخی بودجه اختصاص داده است.

 

حسینه صافی، سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ می‌گوید، نزدیک به پنج هزار بنای تاریخی در سرتاسر افغانستان سرشماری شده است که از این میان صدها بنا نیاز به مرمت و بازسازی دارند.

در عین حال رسول باوری، معین اطلاعات و فرهنگ نیز تصریح کرده است که از سال ۲۰۰۱ تاکنون ۲۹۶ بنای تاریخی در سرتاسر افغانستان بازسازی شده که از میان ۱۳۸ بنا توسط وزارت و مابقی توسط کشورهای کمک کننده انجام شده است.

آقای باوری در ادامه اذعان کرد، سال‌های گذشته بودجه‌ای به منظور مرمت و بازسازی آثار تاریخی در اختیار این وزارتخانه قرار نداشت، اما در سال جاری دولت توجه ویژه‌ای به این بخش دارد.

 

بیشتر بخوانید:

 

افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر امروزافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدافغانستان خبر دارهافغانستان خبرهای تازهافغانستان خبرونه خبرهای حوزه غرببازسازی آثار تاریخیبازسازی بناهای تاریخیبازسازی بنای تاریخیبنا های تاریخیبناهای تاریخی بازسازی شدهبودجهرسول باوریرسول باوریانمراحل بازسازی بناهای تاریخیمرمت و بازسازی بناهای تاریخیوزارت اطلاعات و فرهنگوزارت اطلاعات و فرهنگ جمهوری اسلامی افغانستانوزارت اطلاعات و فرهنگ در افغانستانوزارت اطلاعات و فرهنگ کابل
نظرات (0)
افزودن نظر