نیروهای امنیتی از انفجار ۱۰۰ ماین در قندهار جلوگیری کردند

وزارت دفاع افغانستان در تازه‌ترین اعلامیه خود گفته است، نیروهای امنیتی از وقوع ۱۰۰ رویداد دهشت‌افگنانه و مرگبار ناشی از انفجار ماین‌های کارگذاری شده در ولایت قندهار جلوگیری کردند.

 

در این اعلامیه آماده است که این ماین‌ها در مربوطات ولسوالی‌های ارغنداب و پنجوایی ولایت قندهار کار گذاشته شده بودند با کشف و خنثی‌سازی آن‌ها جان ده‌ها هزار نفر که روزانه در این مسیر تردد می‌کنند نجات یافته است.

این در حالی است که دو روز پیش مقام‌های امنیتی و دولتی افغانستان به مناسبت روز جهانی آگاهی از خطرات ماین گفته بودند که تلفات گسترده‌ای در یک سال گذشته به دلیل انفجار و ماین‌های کارگذاری شده پیکارجویان طالب به غیرنظامیان وارد شده است.

بر اساس آمار دولت، در یک هزار و ۷۰۰ کیلومتر مربع از اراضی کشور ماین‌های کارگذاری شده و مواد منفجر نشده از دوران جنگ باقی مانده که می‌تواند جان ۱۲۰ نفر را در ماه بگیرد.

وزارت دفاع در یک اعلامیه جداگانه دیگر نیز از انجام عملیات هوایی در ولسوالی‌های ارغنداب و پنجوایی خبر داده که به کشته شدن شش پیکارجوی طالب و زخمی شدن دو نفر از آن‌ها منجر گشته است.

بیشتر بخوانید:

آمار دولتارغندابافغانستانانفجارپنجواییدوران جنگعملیات هواییغیرنظامیانقندهارمواد منفجنیروهای امنیتیوزارت دفاعوزارت دفاع افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر