نگهداری از صدها پناهجوی افغان در ابوظبی در شرایط بازداشت و حبس

دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که دولت امارات صدها پناهجوی افغان را به صورت خودسرانه در شرایط بسیار فلاکت‌باری در مرکز بشردوستانه ابوظبی بازداشت کرده است.

در اعلامیه این سازمان آمده است که بین دو هزار و ۴۰۰ الی دو هزار و ۷۰۰ نفر در این مرکز در شرایط بسیار بدی نگهداری می‌شوند و پس از گذشته ۱۵ ماه سرنوشت آن‌ها مشخص نیست.

پناهجویانی که در این مرکز نگهداری می‌شوند در مصاحبه با رسانه‌ها گفته‌اند که وضعیت زندگی آن‌ها در مرکز تدارکات بشردوستانه رقت‌بار است و محدودیت‌های گسترده در رفت و آمد، زندگی در اتاق‌های تنگ و شرایط غیر بهداشتی به شدت آن‌ها را به دردسر انداخته است.

افزون بر این، عدم رسیدگی به پرونده‌های پناهندگی این افراد و نبود مشاور حقوقی و خدمات آموزشی برای کودکان نیز دیگر مواردی هستند که آن‌ها را آزرده است.

به باور دیده‌بان حقوق بشر، نگهداری از پناهجویان در چنین شرایطی تنها با هدف خاص و برای مدت کوتاهی قابل توجیه است و کودکان نباید هرگز به دلایل مرتبط با مهاجرت در چنین مکان‌هایی بازداشت شوند.

در انتهای اعلامیه دیده‌بان حقوق بشر، این سازمان از امارات خواسته تا برای این دسته از پناهجویان افغان خدمات مشاوره و حقوقی فراهم کند.

بیشتر بخوانید:

ابوظبیپناهجوی افغان
نظرات (0)
افزودن نظر