نگرانی عمیق وزارت امور مهاجرین از افزایش روز افزون آوارگان داخلی

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان اعلام کرده است که از ابتدای سال جاری تاکنون هزاران خانواده در ولایت‌های مختلف آواره شده‌اند که جای نگرانی عمیقی دارد.

 

به گفته مسوولان وزارت مهاجرین، دلیل اصلی آواره  شدن این افراد تداوم جنگ و نبردهای خونین میان دولت و گروه‌های مخالف دولت است.

در اعلامیه منتشر شده از سوی وزارت امور مهاجرین آمده است که از ابتدای سال جاری تاکنون لغمان، هلمند و قندهار گواه نبردهای خونین بوده و بیشتر از شش هزار خانواده، خانه و کاشانه خود را رها کردند.

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان اذعان کرده است که تاکنون ۱۱ هزار و۷۰۰ خانواده‌ آواره را کمک کرده اما تشدید نبردها میان نظامیان افغان و پیکارجویان طالب در این ولایت‌ها به ویژه لغمان روز به روز دشواری کمک‌رسانی را بیشتر می‌کند.

این در حالی است که کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان نسبت به افزایش خشونت‌ها در کشور ابراز نگرانی کرده و تاکید ورزیده است که توقف فوری جنگ برای جلوگیری از آوارگی بیشتر مردم ضروری است.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبتداوم جنگتوقف فوری جنگخانوادهخشونت‌هاظامیان افغانعودت کنندگان افغانستانکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستانلغمانمسوولان وزارت مهاجریننبردهای خونینوزارت امور مهاجرین
نظرات (0)
افزودن نظر