نگرانی عمیق سازمان ملل از محدودیت‌های طالبان بر فضای مدنی افغانستان

فیونا فریزر، رییس بخش حقوق بشر هیات معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان موسوم به یوناما در تازه‌ترین گزارش خود که امروز منتشر ساخته نسبت به افزایش محدودیت‌های طالبان بر فضای مدنی افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

در گزارش یوناما وضعیت فضای مدنی در افغانستان از ماه فوریه تا اپریل مورد بررسی قرار گرفته و به مواردی از جمله ممنوعیت‌های طالبان علیه زنان اشاره شده است.

در این گزارش آمده است، ممنوعیت کار زنان با بخش‌های مربوط به سازمان ملل در افغانستان، وضعیت حقوق زنان و دختران افغان، حفاظت از افراد ملکی، وضعیت مقامات و نیروهای امنیتی و دفاعی دولت پیشین، مجازات‌های بدنی، فعالیت‌های مدنی، استفاده بیش از حد از زور و بسیاری موارد دیگر به صورت دقیق بررسی شده است.

به گفته فریزر، در این گزارش رویدادهای رخ داده در مرکز و ولایت‌های افغانستان در بخش‌های یاد شده مستند گشته و تاکید شده است که طالبان اعتراضات مدنی به ویژه در بخش دفاع از حقوق زنان را به شدت سرکوب کرده است.

افزون بر این، در گزارش یوناما از محدودیت‌های طالبان بر رسانه‌ها افغانستان و مسدود شدن وبسایت های خبری خارج از کشور نیز یاد شده است.

این گزارش در حالی منتشر شده که افزایش محدودیت‌ها بر فضای مدنی در افغانستان به شدت نگران‌کننده شده و فعالیت‌های قضایی طالبان در افغانستان موجی از انتقادات را به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید:

افغانستانسازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر