نگرانی عمیق ازبکستان و بریتانیا از وضعیت بد امنیتی در افغانستان

مقامات کشورهای بریتانیا و ازبکستان نسبت به وضعیت پیچیده در افغانستان ابراز نگرانی کرده و این کشور را همچنان در خطر حملات دهشت‌افگنانه می‌بینند.

در همین رابطه، شوکت میرضیایف، رییس جمهور ازبکستان در نشست سران سازمان ترک‌تباران در سمرقند گفت، افغانستان وضعیت پیچیده‌ای دارد که مایه نگرانی همه کشورها، به ویژه کشورهای منطقه است.

آقای میرضیایف تاکید ورزید که افغانستان نباید از وضعیت فعلی به سمت مثبت فراموش شود و باید وزرای خارجه کشورهای حاضر در این نشست برای تشکیل یک سیاست مشترک در قبال افغانستان تشویق شوند.

این نشست در حضور روسای جمهور ازبکستان، ترکیه، آذربایجان، قزاقستان، قرقیزستان و نمایندگان ترکمنستان و نروژ برگزار شده است.

این در حالی است که طالبان بار دیگر گفته‌اند که با تمامی کشورهای ترک تبار رابطه خوبی دارند و هرگونه گزارش در خصوص ناامنی در افغانستان را رد می‌کنند.

سخنگوی طالبان گفته بود که در جریان ۲۰ سال گذشته در افغانستان جنگ بود و زمان ناامنی مربوط به این ۲۰ سال است، اکنون افغان‌ها مالک کشور خود هستند.

هزمان، دولت بریتانیا نیز روز گذشته با انتشار اعلامیه‌ای به شهروندان خود گفت که از سفر به افغانستان خودداری کنند، چرا که این کشور در  معرض حملات دهشت‌افگنانه قرار دارد.

این در حالی است که با روی کار آمدن طالبان، این گروه حملات تروریستی، انتحاری و مسلحانه خود را در بخش‌های مختلف کشور متوقف کرده و جو نسبتا آرامی در تمامی ولایت‌ها حاکم است.

بیشتر بخوانید:

نظرات (0)
افزودن نظر