نگرانی ایران از تبدیل شدن افغانستان به کانون هراس‌افگنی

زهرا ارشادی، سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل می‌گوید، جامعه جهانی از تبدیل شدن افغانستان به پایگاه امن هراس‌افگنی نگران است و طالبان باید برای اطمینان اقدامات موثری انجام دهد.

خانم ارشادی که در نشست شورای امنیت پیرامون افغانستان سخنرانی می‌کرد گفت، ظهور گروه‌های دهشت‌افگنی تهدید بزرگی برای افغانستان، همسایگان این کشور، منطقه و جامعه بین‌المللی است.

او در ادامه اذعان کرد که هیات حاکم در افغانستان باید همه گام‌های مورد نیاز برای مبارزه با دهشت‌افگنی را بردارد و ضمن محافظت از اماکن دیپلماتیک و کنسولی، از تبدیل شدن این کشور به محل امن دهشت‌افگنی جلوگیری کند.

وی در ادامه توجه نشست را به گزارش اخیر سازمان ملل پیرامون افغانستان جلب کرده و گفت، این کشور با یک بحران انسانی فزاینده مواجه است و در آستانه فروپاشی نظام اقتصادی است.

نماینده ایران تاکید ورزید که تحریم‌ها علیه افراد و مجموعه‌ها در افغانستان نباید مانعی در برابر همکاری‌ها در زمینه‌های انسانی، اقتصادی و یا توسعه‌ای با این کشور شود.

زهرا ارشادی در انتها خاطرنشان ساخت که ایران و دیگر همسایگان افغانستان در راه مبارزه با مواد مخدر و پذیرش میلیون‌ها آواره افغان تمام ظرفیت خود را به کار بسته‌اند و دنیا نباید آن‌ها را تنها بگذارد.

بیشتر بخوانید:

آب افغانستان به ایرانافغانستانایرانسازمان مللنمایندگی دائم ایران
نظرات (0)
افزودن نظر