نگاه مثبت ناتو به مذاکرات بین‌الافغانی؛ آتش‌بس گام اولیه است

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در نشست وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی یا ناتو ضمن استقبال از تداوم مذاکرات بین‌الافغانی، کاهش خشونت‌ها و برقراری آتش‌بس را گام اولیه عنوان کرد.

 

آقای استولتنبرگ در اولین روز برگزاری این نشست که به صورت آنلاین بود گفت، ناتو به دنبال برقراری موافقتنامه صلحی است که در آن آتش‌بس جزوی از توافق باشد.

وی در ادامه با ابراز خوشبینی نسبت به این فرصت تاریخی که در دو دهه اخیر بی‌بدیل است گفت، برای اولین بار تا چند روز دیگر طرفین جنگ افغانستان رو در روی هم صحبت خواهند کرد.

دبیرکل ناتو در ادامه تصریح کرد که تاکنون مشخص نیست چه نتیجه مثبتی از این مذاکرات به دست می‌آید، اما راه‌حل سیاسی تنها راه پایان جنگ افغانستان است.

وزرای سازمان ناتو همچنین روی تداوم حمایت از نیروهای افغان تاکید ورزیده‌اند، تا جایی که هایکو ماس، وزیر خارجه آلمان خروج پیش از وقت از افغانستان را تخریب کننده روند صلح دانسته است.

گفتنی است، تا هنوز پیکارجویان طالب پیرامون درخواست ناتو برای آتش‌بس موضع‌گیری نکرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

پیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزدبیر کل سازمان ناتودبیر کل ناتومذاکرات بین الافغانیموافقتنامه صلحموافقتنامه صلح با طالبانناتونیرو های افغانستانهایکو ماسینس استولتنبرگ
نظرات (0)
افزودن نظر