نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان: شرایط به‌رسمیت شناختن طالبان وجود ندارد

نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان به تازگی اعلام کرده است، وضعیت بشردوستانه در افغانستان به شدت تیره و تار است و برای به رسمیت شناختن طالبان در افغانستان شرایط مورد نیاز وجود ندارد.

توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در پایان سفر پنج روزه خود به افغانستان اطلاعیه‌ای را منتشر ساخته و گفته است، اعمال ممنوعیت کار زنان از دسامبر سال گذشته وضعیت بشری در این کشور را وخیم‌تر کرده است.

آقای نیکلسون ادامه داد، نشست دوحه که در تاریخ‌های اول و دوم ماه می برگزار شد باعث شد تا افغانستان بار دیگر در کانون توجه جامعه جهانی قرار بگیرد.

نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان در پیوند به نشست دوحه گفت، در این گفتگوها دیدگاه ثابتی وجود داشته و تمامی شرکت‌کنندگان بر این باور بودند که شرایط مورد نیاز برای شناسایی طالبان به عنوان یک دولت قانونی در افغانستان وجود ندارد.

با این حال، نماینده ویژه اتحادیه اروپا ادامه داد، تعامل با مقامات طالبان و دیگر افغان‌ها باید ادامه داشته باشد.

این در حالی است که جامعه جهانی و نمایندگان ویژه کشورها در نشست دوحه بر لزوم تشکیل حکومت فراگیر، مبارزه با دهشت‌افگنی، حمایت از حقوق بشر، جلوگیری از مهاجرت‌های غیرقانونی، مقابله با تولید و قاچاق مواد مخدر و ثبات اقتصادی افغانستان تاکید ورزیدند.

بیشتر بخوانید:

اتحادیه اروپاافغانستانطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر