نماینده جمهوری‌خواه آمریکا سیاست بایدن در برابر طالبان را شکست خورده می‌داند

مایکل مک کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در اظهاراتی گفت، سیاست جو بایدن برای تعامل با طالبان شکست خورده است.

آقای مک کال در ادامه به سیاست‌های سرکوبگرانه طالبان در برابر زنان اشاره کرده و خاطرنشنا ساخت که این گروه تغییری نکرده و واشنگتن باید علیه آن‌ها دست به اقدامات جدید و جدی و بزند.

او با انتشار یک مقاله مشترک با رویا رحمانی، سفیر پیشین افغانستان در آمریکا به وضعیت زنان در افغانستان پرداخته و گفت، طالبان به دنبال این است که زنان برای چندین نسل به عنوان شهروند درجه دو در جامعه افغانستان شناخته شده باشند.

گفتنی است، پس از سرنگونی کابل به دست طالبان، آمریکا اقدامات تنبیهی علیه این گروه روی دست نگرفت و موضوع اختلاف نظر در درون دولت بایدن برای اقدامات تنبیهی علیه طالبان مطرح است.

به باور آگاهان، بسیاری از مقامات آمریکایی نگران این هستند که اقدامات  تنبیهی در برابر طالبان می‌تواند به انزوای بیشتر این گروه و در نتیجه وخامت بیشتر اوضاع در افغانستان منجر شود.

نماینده حزب جمهوری‌خواه آمریکا اذعان کرد، تغییر در سیاست تعامل برای رسیدگی به وضعیت زنان در افغانستان اهمیت زیادی دارد و زنان افغان باید بدانند که آمریکا آن‌ها را فراموش نکرده است.

بیشتر بخوانید:

طالبان
نظرات (0)
افزودن نظر