نماینده آمریکا قطعنامه محکومیت اقدامات طالبان را «قدرتمند» خواند

تام وست، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود به صدور قطعنامه محکومیت اعمال طالبلن در سرکوب زنان افغانستان واکنش نشان داده است.

آقای وست در پیام توییتری خود گفت، سازمان ملل به وجوه مشترک و در راستای منافع مشترک از جمله مبارزه با دهشت‌افگنی و نیازمندی‌های بشری متعهد شده است.

او در ادامه افزود، به اتحاد همه جامعه جهانی برای حمایت از مردم افغانستان، به ویژه در آستانه برگزاری نشست دوحه افتخار می‌کند.

در عین حال، رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر، زنان و دختران افغانستان نیز گفت، تصویب این قطعنامه شورای امنیت موضع و موقف کشورهای عضو را در برابر سرکوب زنان و دختران از سوی طالبان نشان می‌دهد.

خانم امیری تاکید ورزید که جامعه جهانی به هیچ عنوان سرکوب نیمی از جامعه افغانستان را نمی‌پذیرد و اقدامات ظالمانه طالبان باید متوقف شود.

این در حالی است که وزارت خارجه طالبان در واکنش به تصویب این قطعنامه گفته است، به بعضی از بندهای این قطعنامه پایبند است و از آن‌ها حمایت می‌کند، اما بحث زنان را مسئله داخلی افغانستان می‌داند که از آن به هیچ کشوری آسیب نمی‌رسد.

گفتنی است، شورای امنیت سازمان ملل شب جمعه با صدور قطعنامه‌ای ممنوعیت کار زنان در اداره‌های سازمان ملل در افغانستان را محکوم کرده و خواستار توقف این رویکرد طالبان شده است.

بیشتر بخوانید:

آمریکاطالبان
نظرات (0)
افزودن نظر