نظرسنجی موسسه گلوپ ، مردم افغانستان پاین ترین سطح عواطف مثبت جهان را دارند

جدیدترین نظرسنجی موسسه پژوهشی گلوپ  که امروز سه شنبه ۷ سرطان نشر شد نشان می دهد که ۷۴ در صد شهروندان افغان که در این نظرسنجی شرکت کرده اند، گفتند که سال گذشته  شرایط پراضطراب را تجربه کرده اند.

بر اساس این نظرسجنی، مردم لبنان نیز به همین میزان اضطراب را تجربه کرده اند.

اما در قزاقستان و ازبیکستان، فقط ۱۲ در صد مردم گفته اند که در سال ۲۰۲۱ اضطراب را تجربه کرده اند.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که مردم افغانستان قبل از مسلط شدن  طالبان نیز در بحران به سر می بردند، زیرا اکثر شهروندان افغان‌ برای تامین غذا و سرپناه با مشکل روبرو بودند و اکثر آنان حس می کردند که زندگی‌شان با سپری شدن هر سال، ‌بدتر می شود.

درگزارش موسسه پژوهشی گلوپ همچنین ذکر شده که مردم افغانستان از سال ۲۰۱۷ میلادی به این سو— به استثنای سال ۲۰۲۰ که این مرکز به دلیل همه گیری بیماری کووید۱۹ قادر به انجام سروی در آن کشور نشد—همواره حد اقل عواطف مثبت را تجربه کرده اند.

در سال ۲۰۲۱ میلادی، شاخص تجربهٔ عواطف منفی شهروندان افغان با کسب ۳۲ امتیازمنفی نه تنها در پایین ‌ترین سطح قرار گرفته، بلکه نسبت به هر کشور دیگر که موسسه پژوهشی گلوپ در ۱۶ سال گذشته نظرسنجی کرده،‌ در پایین‌ترین سطح قرار گرفته است.

بر اساس این نظرسنجی، افغانستان در سال ۲۰۲۱ میلادی  از کشورعراق که برای دو سال متواتردر صدر شاخص تجربه عواطف منفی قرار داشت، جلو زده است.

مرکزپژوهشی گلوپ برای ارزیابی عواطف مثبت و منفی شهروندان کشورهای مختلف، در سال ۲۰۲۱ و اوایل ۲۰۲۲ با ۱۲۷ هزار نفر در ۱۲۲ کشور جهان مصاحبه انجام داده است.

نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که شهروندان افغان از نظرعواطف مثبت درحال حاضر درجهان درپاین رتبه قرار دارند وافغانستان جز کشور های است که مردمش درشرایط پراضطراب زندگی می کنند وجز غمگین ترین مردم جهان شناخته می شوند.

بیشتر بخوانید:

 

آخرین آمار جمعیت افغانستانآرامش مردمادبیات جنگ
نظرات (0)
افزودن نظر