نامه بلند بالای اصحاب رسانه و خبرنگاران به رییس جمهور پیرامون نقض آزادی بیان

شماری از رسانه‌ها و نهادهای حامی حقوق خبرنگاران نامه بلند بالایی برای اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان نگاشته و در آن از طرح جدید تعدیل قانون رسانه‌های همگانی شکایت کردند.

 

نجیب شریفی، رییس کمیته مصونیت خبرنگاران افغان این نامه را در یک نشست خبری خواند و طرح جدید تعدیل قانون رسانه‌های همگانی را محدود کننده آزادی رسانه‌ها و خلاف قانون اساسی عنوان کرد.

در این نامه خطاب به رییس جمهور تاکید شده که طرح جدید نسبت به قانون برحال هم محدود کننده تر است، در حالی که مطابق با ماده ۳۴ قانون اساسی افغانستان، آزادی بیان بدون هیچ محدودیتی است.

در این نامه تصریح شده که طرح جدید تعدیل قانون رسانه‌ای لغو مجوز رسانه‌ها را سهولت بخشیده و در کنار نقض میثاق‌های بین‌المللی آزادی رسانه‌ها پیرامون افشای منبع اطلاعات را از بین برده است.

بیشتر بخوانید:

آزادی بیانآزادی بیان در افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر تازهافغانستان خبر تازه امروزافغانستان خبر جدیدحقوق خبرنگارانحقوق خبرنگاریخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزرئیس کمیته مصونیت خبرنگارانرسانه های افغانستانقانون رسانه های افغانستاننجیب شریفی
نظرات (0)
افزودن نظر