موج آوارگی در جنوب افغانستان؛ هزاران نفر در هلمند و ارزگان بی‌خانه شدند

وزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان اعلام کرده است که دستکم 10 هزار خانواده در هلمند وادار به ترک خانه‌های خود شده‌اند.

 

بر اساس آمار این وزارتخانه، تنها در یک هفته گذشته یک هزار و ۵۰۰ خانواده در ولسوالی ارغنداب خانه‌های خود را رها کرده و از ترس جنگ پا به فرار گذاشته‌اند.

منابع محلی در ولایت ارزگان نیز از جنگ و درگیری در دو ولسوالی گیزاب و دهراوود خبر داده‌اند که به آواره شدن دو هزار و ۵۰۰ نفر انجامیده است.

احمد شاه ساحل، سخنگوی والی ارزگان تاکید ورزیده است که پیکارجویان طالب راه‌های مواصلاتی به این دو ولسوالی را مسدود ساخته‌اند و کمک رسانی به افراد آواره عملا غیر ممکن شده است.

ذبیح الله فرهنگ، سخنگوی کمیسیون مستقل حقوق بشر ضمن ابراز نگرانی از وضعیت کنونی، از دولت و نهادهای بین‌المللی خواسته تا دست به کار شوند.

این در حالی است که موج آوارگان داخلی در کشور رو به افزایش است ولی تا هنوز بن بست مذاکرات بین‌الافغانی به قوت خود باقیست.

بیشتر بخوانید:

آوارگان افغانآوارگان افغانستانارزگانارزگان در افغانستانپیکارجویان طالبانخبر افغانستانخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر افغانستان ولایت هلمندخبر تازه هلمندخبر هلمند افغانستانذبیح الله فرهنگکمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستانمذاکرات بین الافغانیوزارت مهاجرین افغانستانوزارت مهاجرین و عودت کنندگانوزارت مهاجرین و عودت کنندگان افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر