مهلت هفت ماهه به دبیرکل سازمان ملل برای ارزیابی چالش‌های افغانستان

هدر بار، معاون بخش حقوق زنان در دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرده است که شورای امنیت ملی از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل درخواست کرده تا یک ارزیابی پیرامون وضعیت افغانستان انجام دهد.

خانم بار تاکید ورزید، این ارزیابی با هدف جلوگیری از چالش‌هایی که در افغانستان وجود دارد و مردم این کشور با آن مواجه هستند انجام خواهد شد.

او در ادامه افزود، شورای امنیت برای ارزیابی درست با هدف ارائه توصیه‌های آینده‌نگرانه با رویکردی یکپارچه و منسجم تا تاریخ ۱۷ ماه نوامبر زمان در نظر گرفته است.

معاون بخش حقوق زنان در دیده‌بان حقوق بشر افزود، شماری از فعالان زن تاکید کرده‌اند که این ارزیابی باید از سوی یک کارشناس حقوق زن کارکشته و مسلکی انجام شود.

به گفته خانم بار، فعالان زن تاکید دارند که در ارزیابی مورد نظر نیاز است که موضوع حقوق زنان و دختران افغانستان که طالبان آن‌ها را زیر پای کرده‌اند در اولویت قرار بگیرند.

این در حالی است که با وجود درخواست‌های متعدد جامعه جهانی، طالبان تاکنون از موضع خود در محروم کردن زنان و دختران از تحصیل و کار در افغانستان کوتاه نیامده و هیچ علاقه‌ای به تغییر تصمیمات افراطی خود نشان نداده‌اند.

بیشتر بخوانید:

سازمان ملل
نظرات (0)
افزودن نظر