منابع محلی در پنجشیر از بازداشت مردان در دو ولسوالی خبر می‌دهند

منابع محلی در ولایت پنجشیر مدعی شده‌اند که نیروهای طالبان مردان ولسوالی‌های رخه و آبشار این ولایت را به صورت گروهی بازداشت کرده‌اند.

در گزارش‌های منتشر شده آمده است که این افراد شامگاه روز گذشته و با تاریکی هوا از سوی نیروهای طالبان بازداشت شده و تاکنون اطلاعی از سرنوشت آن‌ها در دست نیست.

در این گزارش‌ها تاکید شده است که افراد بازداشت شده به ۱۰۰ نفر می‌رسند و طالبان آن‌ها را از قریه‌های «بخشی‌خیل»، «بهادرخان» و «قابضان» بازداشت کرده‌اند.

در عین حال، نیروهای طالبان در قریه‌های «باباعلی»، «قوبی»، «جهرعلی»، «سرقلعه» و «سنگی‌خان» از ولسوالی آبشار نیز دستکم ۵۰ جوان را بازداشت و در یک مسجد زندانی کرده‌اند.

گفتنی است، گزارش‌های دیگری نیز از بازداشت دستکم ۷۰ نفر از اهالی پنجشیر در ولایت کابل حاکی است که طالبان آن‌ها را از مناطق خیرخانه، شهرنو و سرای شمالی بازداشت کرده‌اند.

این در حالی است که ابدالی قندوزی، خبرنگار خودخوانده منسوب به طالبان به تازگی گزارش داده و مدعی شده که امنیت زیادی در پنجشیر به وجود آمده است.

آقای ابدالی نوشته است که ملا عبدالقیوم اشرار را در ولایت پنجشیر در هم کوبیده و بسیاری از آن‌ها پس از عملیات همه‌جانه در این ولایت، کشور را ترک کرده‌اند.

شایان ذکر است که ملا عبدالقیوم در ماه‌های گذشته از سوی رهبر طالبان به عنوان مسوول عملیات نظامی در اندراب‌ها و پنجشیر تعیین شده بود.

بیشتر بخوانید:

پنجشیرخبر های تازه پنجشیر
نظرات (0)
افزودن نظر