مقام طالبان: جهان سیاست دو پهلو در برابر افغانستان دارد

وزیر داخله طالبان در دیدار با هیات علمای امارات متحده عربی گفته است، جهان نباید سیاست دو پهلو در برابر افغانستان داشته باشد، چرا که این اقدام به ضرر تمام منطقه تمام می‌شود.

آقای حقانی در این دیدار از رهبران امارات به دلیل تحویل سفارت افغانستان به این گروه نامشروع که تاکنون از سوی هیچ کشوری، حتی متحدان خود به رسمیت شناخته نشده‌اند قدردانی کرده است.

او در ادامه خواستار تعامل نیک جامعه جهانی با طالبان شده و گفت، کسانی که به دنبال تبدیل افغانستان به یک جزیره متروک هستند اشتباه می‌کنند، چرا که افغانستان صاحب دارد و طالبان را مالک این کشور نامیده است.

در  عین حال، عمر حبتور الدرعی، رییس هیات علمای امارات متحده نیز در این دیدار گفته است که جامعه جهانی و حکام امارات چشم به راه هستند تا چالش‌های افغانستان در بخش زنان از جمله ممنوعیت کار و آموزش این قشر برداشته شود.

آقای حقانی اطمینان داده است که ممنوعیت تحصیل دختران بالاتر از صنف ششم در این کشور به صورت موقتی است و به زودی برطرف خواهد شد.

گفتنی است، هیات امارات متحده که به تازگی وارد کابل شده در دیدار با وزیر داخله طالبان پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی و امنیتی در حوزه قلمروی افغانستان گفتگو کرده است.

بیشتر بخوانید:

افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر