معاون وزارت دفاع: جهان نمی‌خواهد که ارتش افغانستان از هم بپاشد

شاه محمود میاخیل، معاون اول وزارت دفاع افغانستان در تازه‌ترین گفته‌های خود تاکید ورزیده است که جهان و منطقه و دولت افغانستان به این فکر نیستند که نیروهای امنیتی و دفاعی بار دیگر از هم بپاشند.

 

آقای میاخیل افزود، در کنار کمک‌های ایالات متحده و ناتو به افغانستان کمک‌های جهانی برای تمویل و حمایت از نیروهای امنیتی این کشور ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود، اگر کشورهای جهان و متحدان افغانستان حمایت مالی خود از نیروهای امنیتی را متوقف کنند دولت پروژه‌های بازسازی را به حالت تعلیق درآورده و مصارف نیروهای امنیتی را پرداخت خواهد کرد.

با این وجود، معاون اول وزارت دفاع اطمینان داد که با در نظر گرفتن همکاری ناتو تا سال ۲۰۲۴ و تصویب بودجه کمک نظامی سال ۲۰۲۱ از سوی مجلس آمریکا، کمک‌های جهانی به این کشور ادامه خواهد یافت.

این مقام وزارت دفاع تصریح کرد که هر نظامی در افغانستان حاکم شود به این نیروهای ارتش و امنیتی نیاز دارد و مردم افغانستان نیز از آن‌ها حمایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

تصویب بودجهجهاندولت افغانستانشاه محمود میاخیلکمک نظامیکمک‌های جهانیمجلس آمریکامعاون اول وزارت دفاعنیروهای ارتشنیروهای امنیتیهمکاری ناتووزارت دفاعوزارت دفاع افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر