معاون دوم ریاست جمهور آزادی رسانه‌ها را خط قرمز دولت عنوان کرد

سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری افغانستان در تازه‌ترین اظهارات خود اعلام کرده است که آزادی رسانه‌ها جزو دستاوردهای ۱۹ ساله دولت و خط قرمز نظام است و این آزادی سلب نخواهد شد.

 

آقای دانش در پیامرسان توییتر خود نگاشته است که دولت به قانون اساسی و رعایت حقوق شهروندان پایبند است و قصد ندارد آزادی رسانه‌ها را از آن‌ها بگیرد.

اگرچه معاون دوم ریاست جمهوری در گفته‌های خود اشاره‌ای به قانون تعدیل قانون رسانه‌های همگانی نکرده است، اما این پیام واکنشی به نامه سرگشاده نهادهای حامی رسانه بوده است.

این نهادها به دولت هشدار داده‌اند که طرح جدید تعدیل قانون رسانه‌ها برخلاف انتظارات بار دیگر اطلاع‌رسانی به ملت را محدود کرده و با قانون اساسی و میثاق‌های بین‌المللی در تضاد است.

امضا کنندگان این نامه بلند بالا تاکید کرده‌اند که به نسخه‌ای از این طرح دست یافته‌اند که اگر مورد پذیرش نمایندگان مجلس قرار بگیرد محدودیت‌های بزرگی بر سر راه رسانه‌ها قرار خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

آزادی رسانهآزادی رسانه در افغانستانآزادی رسانه ها در افغانستانافغانستان خبرافغانستان خبر تازهافغانستان خبر جدیدخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزدیده بان رسانه های آزاد افغانستانرسانه های افغانستانسرور دانشمعاون دوم ریاست جمهوری افغانستاننمایندگان مجلس افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر