مسوولان فرهنگی هرات نسبت به تردد وسایط نقلیه در اطراف بناهای تاریخی هشدار می‌دهند

زلمی صفا، آمر حفظ بناهای تاریخی ولایت هرات اعلام کرده است که عبور و مرور وسایط نقلیه سنگین می‌تواند سبب تخریب و فروپاشی بناهای تاریخی و با قدمت کهن این ولایت شود.

 

آقای صفا در گفته‌های روز گذشته خود تاکید ورزید که اداره حفظ بناهای تاریخی هرات پولی در اختیار ندارد و در صورت تخریب هریک از این بناها نمی‌تواند از پس هزینه مرمت و بازسازی برآید.

وی در ادامه نسبت به پیامدهای تردد وسایط نقلیه در اطراف این بناها هشدار داده و عدم توجه به این موضوع را به نوعی فاجعه تلقی کرد.

آمر حفظ بناهای تاریخی هرات مسجد جامع، قلعه اختیارالدین، گازرگاه شریف، پل مالان و چندین بنای تاریخی دیگر را به عنوان آثار در معرض تخریب عنوان کرد.

اعضای شورای ولایتی هرات در کنار مسوولان فرهنگی از مدیریت ترافیک و شهرداری می‌خواهند که طرح ممنوعیت تردد در اطراف بناهای تاریخی را هرچه زودتر اجرا کند.

بیشتر بخوانید:

بنا های تاریخیبنا های تاریخی افغانستانبنا های تاریخی هراتبناهای تاریخیپل مالان هراتخبر افغانستانخبر افغانستان امروزخبر افغانستان جدیدخبر افغانستان جدید امروزخبر هراتخبر هرات افغانستانخبر هرات امروزفرهنگ هراتفرهنگ هرات افغانستانفرهنگ هرات باستانقلعه اختیارالدینقلعه اختیارالدین هراتگازرگاه شریفمسئولان فرهنگیهرات خبر تازه افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر