مسدود ماندن مکاتب دخترانه افغانستان صدای امارات را هم درآورد

سفیر امارات متحده عربی در سازمان ملل متحد در تازه‌ترین اظهارات خود نسبت به مسدود ماندن مکاتب دخترانه در افغانستان واکنش نشان داد.

لانا نسیبه، سفیر امارات متحده عربی در نشست شورای امنیت سازمان ملل تاکید ورزید که این کشور مسدود ماندن مکاتب دخترانه و وضع محدودیت‌های مختلف بر زنان در افغانستان را نمی‌پذیرد.

خانم نسیبه گفت، بیشتر از یک سال از محروم ماندن دختران از مکاتب می گذرد و هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای از سوی مسوولان طالبان در این خصوص منتشر نشده است.

وی در انتها بار دیگر تاکید ورزید که امارات متحده عربی موضوع مسدود ماندن مکاتب دخترانه بالاتر از صنف ششم و چند موضوع دیگر را در کشور افغانستان قابل قبول نمی‌داند.

این در حالی است که سخنگوی طالبان در تازه‌ترین اظهارات خود با یک رسانه ترکی گفته است که مکاتب دخترانه در افغانستان پس از تعیین یک کارشیوه مشخص بازگشایی خواهند شد.

وی در این مصاحبه تصریح کرد، بخشی از مکاتب برای درست شدن نصاب درسی مسدود شده‌اند و طالبان به دنبال مصونیت فیزیکی بانوان و دختران در مکاتب است.

او در ادامه افزود، افغانستان یک کشور با فرهنگ‌های مختلف است و نگرانی‌های برای خانواده‌ها در زمینه مکتب رفتن دختران بالاتر از صنف ششم وجود دارد و کار بر روی یک کارشیوه که این تشویش‌ها را برطرف کند جریان یافته است.

شایان ذکر است، به تازگی ۲۷ کشور جهان با انتشار اعلامیه‌ای از طالبان خواسته‌اند تا هرچه زودتر مکاتب دخترانه را در این کشور بازگشایی کند.

بیشتر بخوانید:

اماراتامارات متحده عربی
نظرات (0)
افزودن نظر