مرکز خبرنگاران افغانستان: مسوول یک رادیوی محلی از سوی طالبان بازداشت شد

مرکز خبرنگاران افغان اعلام کرده است که طالبان مسوول یک رادیو محلی به نام «همیشه بهار» را در مرکز ولایت ننگرهار بازداشت کرده‌اند.

به گفته این نهاد، طالبان اتل خان ستانکزی، مدیر مسوول این رادیو را پس از انتشار مطلبی در فیسبوک پیرامون فساد میان مسوولان محلی طالبان در ننگرهار  با خود برده‌اند.

این مرکز خواستار رهایی فوری این خبرنگار شده و از مسوولان طالبان خواسته تا به خبرنگاران این اجازه را بدهند که بدون ترس و نگرانی و به صورت آزاد کار خود را ادامه بدهند.

دفتر حمایت از رسانه‌های آزاد افغانستان یا نی نیز در واکنش به این خبر خواستار رهایی بدون قید و شرط این خبرنگار از بند طالبان شده است.

نی تاکید ورزیده که آقای ستانکزی پس از انتشار مطلب خود ابتدا به ریاست اطلاعات و فرهنگ طالبان احضار شده و سپس به دست نیروهای استخباراتی این گروه بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال داده شده است.

پیش از این نیز، مرکز خبرنگاران افغان گفته بود که در یک سال گذشته ۲۴۵ رویداد خشونت علیه خبرنگاران به ثبت رسیده که شامل بازداشت موقت، تهدید و دو مورد قتل بوده است.

گفتنی است، روی کار آمدن طالبان در افغانستان با وضع محدودیت‌های گسترده علیه رسانه‌ها همراه بوده، به نحوی که طالبان رسانه‌ها را از انتقاد منع کرده‌اند و تنها باید از این گروه تمجید کنند.

بیشتر بخوانید:

افغانستانمرکز خبرنگاران افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر