مردم هرات خواستار تعیین محل مشخص برای نمایش آثار باستانی هستند

همزمان با بازگشایی موزیم هرات و نمایش آثار باستانی این ولایت، ساکنان هرات خواستار ایجاد محل مشخص و معیاری برای نگهداری از این آثار هستند.

به گفته مردم هرات، این آثار نشان دهنده هویت و تاریخ این سرزمین است و باید از آن‌ها به درستی نگهداری شود تا تخریب نشوند و یا به سرقت نروند.

احمدظاهر، یکی از ساکنان ولایت هرات از مردمی که نزد خود آثار تاریخی دارند می‌خواهد تا اجناس را به موزیم ملی تحویل بدهند، چرا که این کار باعث می‌شود تا از این آثار به درستی نگهداری شود.

او از طالبان می‌خواهد تا ارزش واقعی این آثار را برای مردم تفسیر کنند و با تعیین موزیم و محل مشخص و معیاری، برای نگهداری از این آثار اقدام کنند.

این در حالی است که به تازگی یکی از شهروندان هرات مجموعه ۳۷۵ عددی آثار تاریخی خود را به موزیم این ولایت سپرده و گفته است که این آثار را در جریان سال‌های گذشته با سرمایه شخصی خریداری کرده است.

موزیم هرات در اقدامی ابتکاری، این آثار را برای نمایش عمومی قرار داده است و مردم می‌توانند بازدید کنند.

گفتنی است، عبدالجبار نورزی، مدیر عمومی موزیم و آرشیف هرات می‌گوید، این موزیم ۹۸ سال پیش در یک ساختمان قدیمی مربوط به دوره تیموریان به دست امان‌الله شاه ساخته شده است.

شایان ذکر است، در جریان هشت ماه گذشته بیشتر از ۱۳ هزار نفر از موزیم هرات دیدن کرده‌اند که درآمد اقتصادی خوبی برای این ولایت به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

آثار باستانیآثار باستانی افغانستان
نظرات (0)
افزودن نظر