مجلس افغانستان از تبعیض در پرداخت اکرامیه شهدای مکتب سید‌الشهدا خبر می‌دهد

میر رحمان رحمانی، رییس مجلس نمایندگان افغانستان عدم پرداخت کامل اکرامیه از سوی دولت برای خانواده‌های قربانیان مکتب سیدالشهدا در غرب کابل را تبعیض آشکار می‌داند.

 

به گفته آقای رحمانی، برای هر خانواده شهید این حمله ۵۰ هزار افغانی و برای خانواده‌هایی که در این حمله مجروح داشته‌اند ۲۰ هزار افغانی اختصاص یافته است.

این در حالی است که پیش از این قرار بود برای خانواده شهدای این رویداد تلخ، مبلغ ۱۰۰ هزار افغانی و برای خانواده مجروحین نیز مبلغ ۵۰ هزار افغانی در نظر گرفته شود.

با این وجود، مبالغ پرداختی در فهرست منتشر شده از سوی محمد نور اکبری، رییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستان حکایت از کاهش سرخود اکرامیه‌های این خانواده‌های داغ‌دار دارد.

در این فهرست تصریح شده است که برای ۶۲ خانواده مبلغ ۵۰ هزار افغانی و برای ۱۴۲ خانواده نیز بین دو تا ۲۰ هزار افغانی برای مجروحین آن‌ها پرداخت شده است.

رییس مجلس نمایندگان به کمیسیون امور کوچی‌ها، شهدا و معلولین دستور داده است که موضوع کاهش اکرامیه‌های پرداختی برای خانواده‌های قربانیان این حمله را به جد بررسی کنند.

بیشتر بخوانید:

تبعیضتبعیض آشکارخانواده‌های قربانیانرییس دفتر معاون اول ریاست جمهوری افغانستانرییس مجلس نمایندگانشهدای مکتب سید‌الشهداعدم پرداخت کامل اکرامیهغرب کابلمجلس افغانستانمحمد نور اکبریمکتب سید‌الشهدامیر رحمان رحمانی
نظرات (0)
افزودن نظر